fbpx

Week 22: Opening Curacao Coworking en naar Bonaire!

Als je bij Curacao al denkt aan simple island life dan moet je voor de grap even een weekje op Bonaire gaan zitten. Wat een enórme chill vibe hangt er op dat eiland. Gewoon even he-le-maal niets doen en optimal genieten van het moment. Waarom we op Bonaire waren lees je verderop in deze post en voorafgaand aan onze getaway had ik ook nog een aantal leuke afspraken gepland staan. Enjoy reading!

Maandag
Nadat ik ‘s ochtends aan m’n blog had gewerkt en boodschappen heb gedaan ben ik ‘s middags naar Jan Thiel gereden voor een zakelijke afspraak. Ik had met iemand afgesproken waarmee ik viavia in contact ben gekomen en wie ik ga helpen met een aantal social media activiteiten. Vervolgens ben ik terug naar huis gereden en heb ik met Curtey nog een paar uurtjes in de tuin gezeten.

Dinsdag
Vandaag was het weer tijd om met Stella naar de dierenarts te gaan nadat ze de antibiotica kuur heeft gehad. Ik heb het idee dat haar blaasprobleem wel iets minder is geworden maar nog niet helemaal weg is. Dat beaamde de dierenarts ook dus ik moet het nog even aankijken. Wel heeft Stella vandaag haar eerste inenting gehad. Gelukkig had ze hier geen last van en rende ze de hele middag door de tuin. Vervolgens was het tijd voor een beauty rondje want ik ging eerst m’n nagels doen en daarna met Curtey naar de kapper om z’n haren te knippen. Zijn haar groeit zó snel, hij gaat nog vaker naar de kapper dan ik! Er mocht wat mij betreft da nook een behoorlijk stuk vanaf. Aan het einde van de middag was ik uitgenodigd voor de opening van een coworkng space in Pietermaai. Er zijn een aantal plekken op het eiland waar je een flexibele werkplek kunt huren voor zowel ZZP’ers als bedrijven maar deze plek richt zich vooral op creatievelingen en bevindt zich ook nog eens middenin Pietermaai. Beter kan je het bijna niet hebben!

Woensdag
We’re going to Bonaire! We gaan er even een paar dagen tussenuit en vliegen met Jared’s familie naar Bonaire. Jared’s jongere zusje woont daar en haar dochter heeft haar eerste Heilige Communie. En dat moet naturlijk groots gevierd worden. Curtey was mega excited voor de vliegreis, ook al duurde die maar 20 minuten. We zaten in een super klein vliegtuigje en ook nog eens helemaal vooraan bij de piloot dus hij keek z’n ogen uit. Hij vond het zelfs zo spannend dat hij halverwege de vlucht toch maar bij mij op schoot wilde zitten. Nadat we gesettled waren in het hotel hebben we ‘s avonds nog samen gegeten

Donderdag
We waren vroeg wakker dus we zaten al vóór 8 uur te wachten totdat het ontbijt buffet open ging. Toen dit eenmaal zover was hebben we met z’n drieën ontbeten aan het strand. We verbleven trouwens in het Delfins Beach Resort wat een redelijk nieuw resort is. Het is vrij groot opgezet aan zee en je hebt er kamers van verschillende grootte, een zwembad en het luxe Brass Boer restaurant van Jonnie en Thérèse Boer. Ik vind deze locatie echt een aanrader en ik moet ook eerlijk zeggen dat we bijna niet van het resort zijn afgeweest. De kinderen lagen de hele dag in het zwembad terwijl wij met een drankje in ons hand en voetjes in het zand aan het toekijken waren. Aan het einde van de middag was het tijd om ons klaar te maken voor het Heilige Communie feest dat georganiseerd werd met alles erop en eraan. De kinderen hebben zich heel goed vermaakt en rond 22 uur lagen ze allemaal knock-out op een stoel of in een kinderwagen. Een zeer geslaagde avond dus!

Vrijdag
Wederom waren we vroeg wakker en hebben we heerlijk ontbeten op het strand. Het ontbijt komt namelijk ook uit de keuken van het naastgelegen Brass Boer restaurant en ze serveren onder andere scrambled kerrie ei met paddestoelen, zelfgemaakte meergranen crackers, verse crossaintjes uit de oven en heerlijke fruit sapjes. Na het ontbijt zijn we weer verkast naar het zwembad en ‘s middags heb ik samen met Curtey een dutje gedaan op de kamer. Daarna hebben we weer gezwommen en ‘s avonds is er pizza besteld en hebben we met de hele familie samen gegeten. Je leest het al, relaxter kan het bijna niet.

Zaterdag
We wilden de ochtend beginnen met ontbijt bij de nieuwe strandtent Ocean Oasis. Helaas ging hun keuken pas om 12 uur open maar wát een mooie strandtent is dit zeg. Van links naar rechts overal waar je kijkt zie je alleen maar luxe strandbedden en cabana’s en de menukaart zag er ook goed uit. Maar helaas konden we dus nog niet eten en met een groep kleine kinderen is het geen optie om te wachten totdat de keuken open gaat. Daarom zijn we doorgereden naar It Rains Fishes een stuk verderop aan de kust. Hier wordt verse vis uit de zee zo binnen gebracht bij het restaurant. Ik koos dan ook voor de Mexican style fish burger. Heerlijk! Na de brunch zijn we weer terug naar het resort gegaan waar de kinderen nog een aantal uurtjes hebben gezwommen. In de avond vlogen we terug naar Curacao, terug naar huis.

Zondag
Oh my god, mag ik even bijkomen van al die luie dagen op Bonaire? Los van het feit dat Curtey elke ochtend rond 5:30 uur wakker wordt (en soms ook nog ‘s nachts als het even tegenzit) merkte ik dat ik gewoon heel moe was van het luieren in de zon al die dagen. Ik vond het heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Marar ik vond het ook heerlijk om weer lekker in m’n eigen bed te slapen en de zondagochtend optimaal te benutten als lazy morning. Dus dat hebben we ook gedaan. Aan het einde van de middag zijn we nog even naar de yacht club gereden en hebben we daar gegeten. Daarna op tijd weer richting huis om thuis nog verder van de avond te genieten en voor te bereiden op een nieuwe week. Bon siman!